nl +316 1380 7685 koen@iselmar.info
Vandaag: Click for the latest Amsterdam weather forecast.
Op dit moment zijn we in:

Amsterdam

+316 1380 7685 koen@iselmar.info
Vandaag: Click for the latest Amsterdam weather forecast.
Op dit moment zijn we in:

Amsterdam

Nederlands

Heidag Fantastisch!

Wat ga je doen?

Met ons bedrijf waren we wel eens toe aan een andere invulling van onze jaarlijkse heidag. Al jaren gaan we naar een bungalowpark een paar dagen, dit keer zouden we gaan zeilen, een weekend op de Waddenzee. Om te beginnen hadden we collega’s die nauwelijks wisten wat het Wad nou eigenlijk is, dus de algemene kennis krikte hier ook nog van op. Maar goed, we zijn in Harlingen ingescheept op de Iselmar, we werden heel hartelijk ontvangen door een paar vrolijke scheepsjongens (jongens? ja! Koen en Hielke zijn bepaald geen pijprokende Kapitein Iglo’s, maar frisse enthousiaste jonge gasten) en door Chef Stef die allemaal lekkere hapjes klaar had staan, en dat was het begin van heerlijk eten de komende dagen. We hadden ieder een ruime hut, sommige deelden een cabine. Maar hoe dan ook, meer dan genoeg ruimte en echt heel gezellig allemaal. We hebben een paar dagen ontzettend leuk gezeild, een paar van ons moesten af en toe helpen om de zeilen te hijsen en weer op te ruimen. Matroos Hielke legde dat allemaal heel goed uit, eigenlijk gewoon aan een touw trekken als hij het zegt, ingewikkelder is het niet. Onze telefoniste bleek het best te sturen, dat mocht ook af en toe van Kapitein Koen. En we hebben het natuurlijke wonder van droogvallen beleefd, dus gepland en helemaal droog bij maximale eb op een zandbank gestaan met het schip, echt fantastische en rare beleving. Terschelling was ook ontzettend leuk, en we hebben een nacht geankerd, prachtige ervaring ook. En tussen het zeilen door een aantal presentaties van collega’s aangehoord en besproken in een ontspannen sfeer. En alle andere gesprekken en sessie die tijdens onze jaarlijkse heisessies aan bod komen zijn deze dagen ook de revue gepasseerd. En de toegevoegde waarde om dit op een schip te doen was de maximaal ontspannen sfeer, deels ook buiten in zon en wind, wandelend op het Wad; het werkte echt goed voor ons. ’s Avonds een biertje erbij, zonsondergangetje; heel ontspannen allemaal. We kunnen het echt aanbevelen en bovendien is het huren van een schip per persoon ook nog eens veel voordeliger dan een paar bungalows, ook mooi meegenomen. Onze complimenten gaan ook echt naar de kundige en ontspannen crew: dank jullie wel Koen, Hielke en Stef. Het ga jullie goed en wie weet tot volgend jaar!

Namens alle collega’s, Henk Peters

Fotos van gasten

Ontmoet de Schipper

Aiaj! Dit is Koen, Koen is de trotse eigenaar van dit prachtige schip.
Koen laat je alle mooie plekken zien op ’t water. Hij kent het water als zijn broekzak omdat hij al bijna 15 jaar ervaring heeft in de Scheepvaart.

“Van kinds af aan was ik al in de weer met bootjes en het water. Eerst kleine bootjes van houten vletten tot BM’ers, maar ja dit rook naar meer ik wou zeilen, zeilen, zeilen!
Via een stage op het middelbaar onderwijs kwam ik op een schip in Monnickendam terecht, dit was het begin van het einde, en het was helemaal het einde. Ik wisselde van school naar de binnenvaartschool, na het afronden ging ik naar de Enkhuizen zeevaartschool en toen kon ik in 2013 eindelijk beginnen als schipper. De eerste grote stap!”

Wat anderen er van vonden

Ik heb een fantastische dag gehad met de gezellige crew van de iselmar. Heerlijk eventjes uitwaaien en geen corona stress aan boord

About the author

al mijn hele leven zeil ik ook allerlei soorten schepen van groot tot klein. zelf ik ik ook veel zeilles gehad en gegeven. zelf zeil ik het liefst met een beetje wind op grote en kleine boten